header-photo

Bicis



Viatge ràpid, com sempre, a Sevilla per assistir a l’Assemblea de constitució de la Xarxa de ciutats per la bicicleta. Des de la Diputació, i també des de l’Ajuntament de Mataró, s’ha participat en les reunions prèvies per crear aquesta nova xarxa de ciutats. Una xarxa que aposta per la implantació de la bicicleta com a element de mobilitat urbana.


Malgrat els avenços fets, partint de la inexistència de cultura de la bicicleta, queda moltíssima feina per fer. Hi ha prou exemples, dins i fora del país, de com es possible la promoció de la bicicleta i fer-la compatible amb d’altres mitjans de mobilitat. Aquesta darrera qüestió és la que planteja més dificultats en unes ciutats molt conciliades urbanísticament i amb poc marge per afegir als nostres carrers. Cal un canvi de mentalitat, ser imaginatius i sobretot pensar que els claus no es poden entrar per la cabota. No ho aconseguirem en dos dies, però experiències com les del Barcelona, Sant Sebastià o Sevilla ens poden ajudar de manera important malgrat que cada ciutat té les seves característiques i per tant no pot existir un sol model de implantació i de gestió. S’hauran de resoldre molts problemes tècnics i s’haurà de garantir la viabilitat econòmica, en moments difícils, per poder implantar la bicicleta pública a les nostres ciutats. Avui hem decidit que treballant en xarxa ho podem fer més fàcil.


Quan ahir dimecres al vespre, en el pleniluni de març com va dir el tinent d’alcalde de Sevilla, en els jardins de l’hotel Alfons XXII i després de l’enèsima visita guiada als Reales Alcázares, es va llegir la Declaració de Sevilla a favor de l’ús de la bicicleta pública, els assistents varem tenir la sensació de donar un pas més, en aquest cas una pedalada més, en aquesta llarga cursa.