header-photo

Un any després





Foto Quico Melero

Demà farà un any que vaig començar aquest bloc. Començava així: “Inicio aquest blog amb la intenció que sigui el reflex de la meva activitat política. No és fàcil separar l’activitat política de la vida quotidiana quan hom fa d’alcalde. Una impregna l'altra de manera indestriable. Passar la ratlla és difícil i a vegades impossible. I a més crec fermament que la proximitat ha de ser la primera condició per a dedicar-se a la política local”.

Després d’un any d’escriure gairebé cada dia, crec que les paraules que vaig escriure llavors continuen essent vàlides. Excepte quan em refereixo a la intenció que el bloc sigui un reflex de la meva activitat política. Em sembla que, com també deia, m’ha estat impossible passar amb nitidesa la ratlla. Més que un bloc de la meva activitat política ha estat un bloc de la meva actitud vital.

He escrit una mica de les coses que conformen el meu univers: la política, els diaris, els llibres, els castells, ... En destacaria, per sobre de tots els temes, Mataró. De llarg el nom propi que més vegades he escrit en els 427 posts penjats. Les quasi 24.000 visites rebudes i les més de 48.000 pàgines llegides, m’han animat a treballar de forma constant en aquest bloc. Gràcies a tothom.

Em fa una certa gràcia repassar el que vaig escriure en aquell primer post i veure que ha passat de les coses de les que parlava. L’exposició d’en Perecoll va ser tot un èxit que poc temps després
va repetir a Madrid. El Pacte pel Desenvolupament Econòmic i Social va ser signat i comença a donar resultats. Els talussos del cementiri del Caputxins va ser inaugurat amb presència dels Armats, la ronda Pintor Estrany és ja una Rambla i les obres de reurbanització de l’avinguda Amèrica estan a punt d’acabar. D'actes tipus “Un cafè amb...” n’he fet uns quants i de passejades per Rocafonda, i per tots els barris de la ciutat, moltes més.

Ara, quan tothom comença a escalfar motors per la campanya electoral, vull mantenir el meu compromís amb aquest bloc. Parlant de les meves coses, del meu món i sobretot parlant molt de Mataró.