header-photo

Avui m’han regalat un llibre


Foto Quico Melero
Avui ha estat un dia interessant. Ple de coses per omplir el blog. Consell d’alcaldes, Plans d’entorns, ... però ja en parlarem un altre dia. Perquè el més important que m’ha passat avui és que m’han regalat un llibre. Un llibre de poemes. Un llibre d’enquadernació senzilla però de continguts i intencions preciosos. La Vocalia de la Dona de l’Associació de Veïns de Rocafonda ha editat, amb motiu del dia internacional de la dona treballadora (sí, de la dona treballadora), un llibre de poemes amb un títol definitori: La dona, víctima de la guerra. La dona, lluitadora per la Pau. L’altre dia no vaig poder compartir amb elles la lectura dels poemes i avui me l’han regalat.
Avui, 21 de març, primavera, dia internacional de la poesia i dia de l’aprovació a la comissió constitucional del text de l’Estatut.
Les paraules de Salvador Espriu millor que les meves:

De vegades és necessari i forçós
que un home mori per un poble,
però mai no ha de morir tot un poble
per un home sol:
recorda sempre això, Sepharad.
Fes que siguin segurs els ponts de diàleg
i mira de comprendre i estimar
les raons i les parles diverses dels teus fills.
Que la pluja caigui a poc a poc en els sembrats
i l’aire passi com una estesa mà
suau i molt benigna damunt els amples camps.
que Sepharad visqui eternament
en l’ordre i en la pau, en el treball,
en la difícil i merescuda
llibertat.

Moltes gràcies a totes per aquest petit tresor.
I gràcies Quico pel regal de la teva foto.